Seleccioni el seu idioma

Milpotros (2628 mts), Pinetó (2648 mts), Roca Blanca (2691 mts), Tessó de Son (2700 mts).

Punt de partida: Refugi del Pla de la Font
Horari Total: 6 hores
Desnivell: 1.000 mts
Altitud Màxima: 2700 mts
Dificultat: Ruta evident amb un tram d’aresta de 100 mts de IIº.
Atenció a: Compte amb les senders de bestiar a lo Planell que ens condueixen direcció nord. La correcta és oest.
Època recomanada : Primavera–Estiu-Tardor

- 0h 00’ 2.015 mts - Refugi del Pla de la Font

Sortim direcció sud cap al coll de Fogueruix, en el qual hi trobareu un mirador amb una taula d’orientació. Excel.lent vistes del poble d’Espot i de la vall d’Escrita. No és de pas obligat, ja que el sender s’agafa direcció oest 100 mts abans del coll. Aquest sender ens fa creuar un frondós bosc de pi negre amb un sotabosc de neret i nabiu, que ens condueix fins a la serra de les Closes .

- 0h 30’ 2.257 mts - Serra de les Closes

Excel·lent mirador. Panoràmica inusual dels Encantats i de l’estany de Sant Maurici. Continuem per la serra a l’oest i agafarem la pala d’herba que amb força pujada ens portarà fins a lo Planell, el qual deixem a uns 100 mts a la nostra dreta. Des d’aquest punt ja podem observar l’aresta del Roca Blanca i el Tesó.

- 1h 30’ 2.457 mts - Lo Planell

Travessem una plana herbosa direcció oest fins arribar a una nova pala més curta que l’anterior, la qual podem remuntar amb unes zigues zagues directes o rodejar-la direcció nord-oest. Trobarem uns petits plans d’herba tot esquitxats de roca calcària. Seguim direcció oest, i just abans d’agafar la fàcil aresta del Milpotros hi trobarem el forat del pa, una cova de bon refugi en cas de tempesta. Aquesta cova la utilitzaven antigament els pastors per guardar-hi la teca. Amb 10 minuts arribarem al cim de Milpotros.

- 2h 20’ 2.628 mts - Milpotros

Al sud observem amb tot el seu desnivell la imponent cara nord dels Encantats, així com el Peguera, els Subenuix i les seves valls, amb el Portarró d’ Espot tancant la vall. El cim del Pinetó ens queda just al davant, 15 minuts per l’aresta.

- 2h 30’ 2.648 mts - Pinetó

Un cop al cim, si ens desplacem uns metres direcció oest se’ns presenta la granítica vall glacial de Cabanes, una de les menys concorregudes del nostre parc. Està encapçalada per la Serra de les Agudes i Montsaliente, i podem observar els estanys Negre i Bou de Cabanes.
Flanquejarem encara direcció oest, fins arribar al coll de Pinetó on hi trobarem una senyal de límit de Parc Nacional. És en aquest punt on ens encarerem amb la vall i descendirem direcció nord.

- 3h 2.691 mts - Roca Blanca

Des del cim del Pinetó , seguirem per l’aresta direcció nord-oest, on trobarem fites que ens condueixen fins el cim de Roca Blanca. Les ovelles i els isards són els que s’encarreguen de mantenir el sender que transcorre per l’aresta ben fressat. Un cop a l’avant-cim , comença l’aresta de IIº marcada amb fites i que ens condueix fins al cim.

- 3h45’ 2.700 mts - Lo Tesó

Al cim de Roca Blanca, deixem la roca enrera i descendirem fins el coll de lo Tesó (2587 mts), per a tornar-lo a remuntar per una pala evident fins el cim de lo Tesó.
Esplèndida vista panoràmica: la granítica vall de Cabanes, el pui de la Bonaigua s’aixeca davant nostre, al nord el Montvalier entre molts d’altres cims de l’alt pallars.

- 4h45’ 1.950 mts - Les Estanyeres

Des del cim de lo Tesó ens espera una llarga baixada de 750 mts de desnivell. Aconsellem l’ús dels pals, doncs ens ajuden a fer la baixada menys feixuga ja que descarreguen molt de pes als genolls i cames.
El descens del cim ens ofereix dues opcions: agafar la carena direcció nord est fins el pas del coro o bé baixar per la carena est que és més directe i des d’on es pot veure el refugi durant quasi tot el descens. Aquesta segona opció ens conduirà directament a la base.
Des d’aquest punt entrarem dins la zona de les Estanyeres ; prats alpins amb aigüestortes i amb un parell d’estanyols de molt poca profunditat on hi solen pasturar els ramats de cavalls i vaques. Veiem en tot moment el refugi. Després d’atravessar dos barrancs ens trobarem amb una pista forestal , a la qual hi trobarem un indicador que ens conduirà al refugi.

- 6h 2.015 mts - Refugi Pla de la Font

Mira't les nostres fotos.

Calendari d'obertura

Els dies en verd tenim obert, els dies de color taronja compra't una esponja.Refugis Online

Per reserves entreu a  "REFUGIS ONLINE " , gràcies !!! Tambè podeu trucar a la Central de reserves. Tel: (34) 973 641 681